| Ritkábban üti meg a nőket a guta, ha naponta kávéznak |
|
|
|
| Written by temesvarihirek.ro |
| Thursday, 17 March 2011 10:37 |
|
A kávét soha nem, vagy csak ritkán fogyasztó nőknek mérhetően nagyobb az esélye arra, hogy szélütést kapjanak, mint azoknak, akik akár négy-öt csészével is megisznak az illatos italból. Svéd kutatók kávézásra biztató tanulmányát a kérdés speciális folyóirata, a Stroke közölte. Korábban az orvosok általában óvták betegeiket a rendszeres kávéivástól, mondván: a benne lévő koffein emeli a vérnyomást, gyorsítja a szívműködést. A frissítő italt ezért sokan bizonyos bűntudattal nyelték le, bár úgy érezték, hogy erre naponta többször is szükségük van. Susanna Larson, a Karolinska Intézet kutatója és munkatársai alapvetően az emlőrák kérdésével foglalkoznak, azt vizsgálva, hogy az életmód, a táplálkozás különböző tényezői milyen módon és mértékben befolyásolják a rosszindulatú daganat kifejlődését. A vizsgálat már tíz évnél is hosszabb ideje folyik és 34 670 nő megfigyelését végzik rendszeres ellenőrzéssel.
|
| Last Updated on Thursday, 17 March 2011 10:40 |








