Ma 2012. May 22., Tuesday, Júlia és Rita napja van. Holnap Dezső napja lesz.


fresh menu leftfresh menu right
A csokoládé több antioxidánst tartalmaz, mint sok gyümölcs PDF Print E-mail
Written by temesvarihirek.ro   
Monday, 07 February 2011 22:52

A csokoládé valójában jobb, mint a híre - állítják tudósok, akiknek vizsgálatai kimutatták, hogy az édesség sok gyümölcsnél több antioxidánst tartalmaz. A Pennsylvania állambeli Hersheyben működő egészségügyi és táplálkozási kutatóközpont szakembereinek összehasonlító elemzéséből azt derült ki, hogy mindenekelőtt az étcsokoládé tartalmaz több antioxidánst, mint sok gyümölcs vagy gyümölcslé. A kakaómagok valójában szupergyümölcsök - derült ki a Chemistry Central Journal című tudományos folyóiratban közölt tanulmányból.


A kutatók étcsokoládét, kakaóport és forrócsokoládét elemeztek, és hasonlítottak össze feketeáfonyával, gránátalmával vagy éppen tőzegáfonyával. A szakemberek olyan antioxidáns-tartalmakat vizsgálták, mint a polifenol és a flavonoid. A polifenolok káros anyagokat tesznek ártalmatlanná, a flavonoid többek közt vérnyomáscsökkentőként ismert.

Míg az antioxidánsok hatása a kakaópor és az étcsokoládé esetében meghaladta, de legalábbis egy szinten volt a gyümölcsökkel és gyümölcslevekkel, addig a forró csokoládé készítésekor, melegítés közben ezek az egészségfokozó anyagok részben elvesztek.

(MTI)

 

Last Updated on Tuesday, 08 February 2011 00:35
 




Minden jog fenntartva © 2010 www.temesvarihirek.ro Médiajánlat - Jogi Nyilatkozat - Impresszum - Kapcsolat