Ma 2012. May 22., Tuesday, Júlia és Rita napja van. Holnap Dezső napja lesz.


fresh menu leftfresh menu right
Nagyobb az asztma kockázata a gyereknél, ha zsírszegény joghurton él a kismama? PDF Print E-mail
Written by temesvarihirek.ro   
Monday, 19 September 2011 16:35

Növelheti a gyerekeknél az asztma és a szénanátha kockázatát, ha a kismama várandósan a zsírszegény joghurtot részesíti előnyben - idézte amerikai kutatók dániai adatokon alapuló megállapítását a BBC hírportálja (http://www.bbc.co.uk). Az Európai Respirációs Társaság konferenciáján ismertetett tanulmány szerzői úgy vélik, hogy a joghurtban szokásosan jelen lévő védő zsírsavak hiánya okozhatja a kockázat megemelkedését. A vizsgálatban 70 ezernél több dán nő étrendjét elemezték, majd a megszületett gyerekek egészségét hét évig követték nyomon. Megállapították, hogy 1,6-szer nagyobb valószínűséggel alakult ki a gyerek hétéves korára asztma, ha az anya várandósan naponta legalább egyszer zsírszegény joghurtot evett, és a szénanátha is gyakrabban jelentkezett náluk. A tejfogyasztás és az asztma között nem találtak kapcsolatot a kutatók.

 

Ekaterina Maslova kutatásvezető, a Harvard Egyetem közegészségügyi karának munkatársa úgy véli, az eredmények hátterében a hiányzó zsírsavak lehetnek, ám azt sem tartja kizártnak, hogy a zsírszegény joghurtot napi rendszerességgel fogyasztók életvitele más dolgokban is hasonlít, és ezeknek a tényezőknek az összessége vezethet a gyerekeknél a nagyobb asztmakockázathoz.
Noha nem igazolódott még, hogy az állapotos nő étrendje miként hat a születendő magzat későbbi fejlődésére, szakértők szerint mindenképpen érdemes kiegyensúlyozott diétát választaniuk a nőknek várandósságuk idején.

MTI

 

 

Last Updated on Monday, 19 September 2011 16:44
 




Minden jog fenntartva © 2010 www.temesvarihirek.ro Médiajánlat - Jogi Nyilatkozat - Impresszum - Kapcsolat